Vyberte stránku

Jak rychle nasbírat
e-mailovou databázi kontaktů?

Adam Kolek – 4. Května 2019

Jako e-mail marketér snadno sklouznete k jediné činnosti = všechno vaše úsilí bude zaměřeno výhradně na vylepšování obsahu e-mailů k dokonalosti. Samozřejmě to je velmi důležité, ale to jediné vám rozhodně nezaručí vytoužený úspěch. Musíte se věnovat i mnoha jiným náplním této práce.

Především musíte vlastnit kvalitní databázi e-mailových kontaktů, jinak nebudete mít nikoho, kdo by četl vaše precizní e-maily. Budete tak plýtvat svou energií na něčem, co nebude náležitě odměněno.

Zatímco chcete zvýšit počet odběratelů ve vaší databázi, je skvělým prvním krokem zjistit, zdali jsou vaši současní odběratelé kvalitní (To znamená že rádi proklikávají vaše již odeslané e-maily).

Píšu tento článek, abych vám mohl předat několik rad a tipů, jak rychle navýšit počet odběratelů ve vaší databázi.

 

Dejte současným odběratelům skvělý obsah

Jestliže přemýšlíte nad tím jak „nasbírat“ velkou databázi e-mailů, tak vašim prvním krokem bude vytvoření kvalitního a relevantního obsahu ve všech následujících rozesílkách. Neposílejte spam!

To se může zdát jasné, bohužel na tuhle mantru zapomene většina e-mail marketéru ve chvíli, kdy objeví články plné různých „profesionálních“ tipů a triků. Zdokonalovat se je určitě chválihodné, musíte však nejdříve postavit pevný základ. Tím pevným základem mám na mysli relevantní obsah vyzývající čtenáře k požadované akci (např. k nákupu, vyplnění formuláře apod.)

Vytvořením kvalitního, zapamatovatelného obsahu vám zajistí, že váš seznam příjemců zůstane silný (příjemci se nebudou odhlašovat nebo vás nahlašovat jako spam). Díky tomu dosáhnete zvýšené aktivity odběratelů, kteří budou vaše e-maily více otevírat a proklikávat, dokonce budou ochotně předávat svou pozitivní zkušenost dál mezi své přátelé.

Udržení současných odběratelů je stejně tak důležité, jako získání těch nových.

 

Kombinujte různé marketingové kanály

V minulosti naprostá většina kanálu digitálního marketingu pracovala výhradně samostatně.

V dnešní moderní době digitálního marketingu by bylo velmi neefektivní nevyužít více marketingových kanálů pro jednu konkrétní kampaň. Když podpoříte své úsilí za pomocí kombinace několika nástrojů, tak získáte mnohem lepší výsledky. Toto mám podloženo na výsledcích mých současných klientů.

Dva levné a zároveň velmi silné marketingové kanály jsou pro vás e-mail a sociální sítě.

Dále se můžete dočíst o možnostech, jak získat lepší výsledky za pomocí kombinace e-mail marketingu a sociálních sítí.

Vyzvěte odběratele ke sdílení vašeho obsahu
Byla by velká škoda, kdyby všechen ten skvěle vytvořený obsah skončil „pouze“ ve schránkách vašich odběratelů. Pokud čtenářům newsletteru zřetelně umožníte sdílet obsah e-mailu na sociálních sítích, tak to s velkou pravděpodobností udělají. Zvětšíte tak svůj dosah, a ještě více zúročíte hodiny práce. Požadované cíle kampaně se můžou zlepšovat ještě několik dalších hodin na sociálních sítích. Navíc máte velkou šanci, že potencionálního čtenáře přivedete k odběru vašich newsletterů.

Mimo sociální sítě ještě můžete čtenářům ulehčit práci a přidat do newsletteru tlačítko na přeposlání e-mailu svým známým.

Tohle funguje zaručeně velmi dobře pokud máte skvělý obsah.

Další velmi efektivní možností je soutěž. Možností zapojení soutěže pro získání kontaktů je nepřeberně mnoho. Zkuste propašovat na konec soutěžního formuláře tlačítko pro získání souhlasu k zasílání obchodních nabídek. Nebo se přiznejte na první dobrou a výhru nabídněte náhodnému soutěžícímu, který se přihlásí do vaší e-mailové databáze.

 

Segmentujte váš seznam příjemců

Mít jeden velký seznam kontaktů je skvělé. Není však nutné za každou cenu posílat úplně každý newslettery na celou databázi při každé rozesílce.

Segmentujte svou databázi do více podskupin podle atributů jako jsou: pohlaví, věk, nákupní historie apod. Bude pro vás daleko snadnější vymyslet téma příští kampaně, a hlavně se dostanete na úplně jiná čísla, než když odešlete další obecný blast na celou databázi.

Např.: Pokud jste e-shop orientující se na módu, tak budete vlastnit jeden seznam příjemců, ve kterém má každý úplně rozdílné potřeby.

Než pošlete znovu e-mail na celou databázi kontaktů, tak by bylo skvělé databázi rozdělit na tři seznamy: dámská, pánská a dětská móda. Nebo můžete segmentovat na úrovni produktů: trička, kalhoty, boty apod. V nejlepším možném případě jděte rovnou do kombinace obojího (Např.: Ženy které chtěji boty.)

Díky segmentaci budete rozesílat relevantní obsah = nejlepší možný obsah = spokojené odběratelé kteří se neodhlašují a rádi otevírají vaše e-maily. Segmentace vám přivede i více nových odběratelů.

Získejte zpětnou vazbu
Lidé rádi sdělují své názory na internetu. Zvažte proto možnost využití formuláře pro zpětnou vazbu na vašich webových stránkách, ve kterém se vašich zákazníků zeptáte na jejich potřeby a preference.

Formuláře mohou na uživatele vyskakovat např. pop-upem. Na konci formuláře požádejte účastníky o jejich e-mail a nabídněte jim možnost přihlásit se k odběru vašich novinek na e-mail. Získáte tak cenné informace o návštěvnících vašeho webu a zároveň jejich e-mailovou adresu, na kterou jim můžete v budoucnosti kdykoliv napsat.

Další články které stojí za přečtení

Symboly a emojis v předmětu e-mailu

Díky emojis jsou e-mailové předměty daleko výraznější než kdykoli předtím. Vyjádřit nebo graficky akcentovat lze pomocí nich téměř jakýkoliv předmět. Emojis můžete použít na místo slov nebo rovnou k dokončování celých vět. Marketéři našli nový způsob jak dlouhodbě navýšit počet impresí u příjemců jejich sdělení. A imprese je v e-mail marketingu to nejdůležitější.

Kdy je „nejlepší doba“ pro odeslání newsletteru?

Agentura Emailvision publikovala nový výzkum, ve kterém uvádí, že čas odesílky není tak podstatný, jak si mnozí z nás myslí. Dle jejich slov: „Ačkoliv se otevřenost (open rate) a proklikovost (click rate) e-mailů může lišit až o 10 % během dne, neznamená to automaticky, že výkon kampaně bude záviset především na čase odeslání.“

Jste připraveni na skvělý e-mail marketing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Jsem partner shoptetu