Vyberte stránku
Jak rychle nasbírat e-mailovou databázi kontaktů?

Podělím se s vámi o několik rad a tipů, jak rychle navýšit počet odběratelů ve vaší databázi.

Jako e-mailový marketér si rychle uvědomíte, že úplně vše ve vaší práci se točí kolem jediné činnosti – vylepšování obsahu e-mailů. Aby ne, chcete je přeci přivést dokonalosti!

Nojo, ale mít precizní a vymazlené e-maily nestačí. Důležitější je vlastnit kvalitní databázi e-mailových kontaktů. Pokud ji nemáte, tak vlastně nemáte nikoho, kdo by je četl a ladění obsahu bylo jen plýtvání vaší energií. Raději zapracujte na rozšiřování databáze. U té současné zjišťujte, zdali jsou vaši odběratelé kvalitní (To znamená že rádi proklikávají již odeslané e-maily).

 

Dejte současným odběratelům skvělý obsah

Už přemýšlíte nad tím, jak získat velkou databázi e-mailových kontaktů? Skvěle! Teď pro ni začněte vytvářet kvalitní a relevantní obsah ve všech následujících rozesílkách. Neposílejte žádný spam.

Rozesílání hodnotného a zapamatovatelného obsahu vám zajistí, že váš seznam příjemců zůstane silný (příjemci se nebudou odhlašovat nebo vás nahlašovat jako spam). Odběratelé budou vaše e-maily více otevírat a proklikávat.

Nezapomeňte, že udržení současných odběratelů je stejně tak důležité, jako získání těch nových.

Kombinujte různé marketingové kanály

V minulosti naprostá většina kanálů digitálního marketingu pracovala výhradně samostatně.

Byla by škoda, v moderní době digitálního marketingu, nevyužít více marketingových kanálů pro jednu kampaň. Podpořte své úsilí a pomocí kombinace několika nástrojů získejte mnohem lepší výsledky. Mně se to osvědčilo u spousty současných klientů.

 

Můj tip:

Dva levné a zároveň velmi silné marketingové kanály jsou: e-mail marketing a sociální sítě.

Jak získat lepší výsledky za pomocí kombinace e-mail marketingu a sociálních sítí? Je to jednoduché!

Vyzvěte čtenáře e-mailu ke sdílení vašeho obsahu například na Facebooku. Byla by velká škoda, kdyby všechen ten skvělý obsah skončil „pouze“ ve schránkách odběratelů. Pokud čtenářům newsletteru zřetelně umožníte sdílet obsah e-mailu na sociálních sítích, tak to s velkou pravděpodobností udělají. Vy zvětšíte dosah a ještě více zúročíte hodiny vaší práce.

Požadované cíle kampaně se tak můžou zlepšovat ještě několik dalších hodin na sociálních sítích. Navíc máte velkou šanci, že potencionální čtenáře a jejich přátele přivedete k odběru newsletterů.

A co ještě? Čtenáře newsletterů můžete motivovat k tomu, aby se o váš vyšperkovaný newsletter podělili. Přidejte do něj tlačítko na přeposlání e-mailu známým. Pokud obsah stojí za to, rádi to udělají!

 

Nejefektivnější možnost zapojení se:

Tou je podle mého soutěž. Možností zapojení soutěže pro získání kontaktů je nepřeberně mnoho. Propašujte na konec soutěžního formuláře tlačítko pro získání souhlasu k zasílání obchodních nabídek. Nebo se přiznejte na první dobrou a výhru nabídněte náhodnému soutěžícímu, který se přihlásí do vaší e-mailové databáze.

 

Segmentujte váš seznam příjemců

Mít enormní seznam kontaktů je skvělé. Není však nutné za každou cenu posílat všechny newslettery na celou databázi.

Segmentujte! Rozdělte databázi do více podskupin podle atributů jako jsou: pohlaví, věk, nákupní historie apod. Uvidíte, že pro vás bude hned daleko snadnější vymyslet téma příští kampaně, a hlavně se dostanete na úplně jiná čísla (prodejní), než když odešlete jen obecný balast na celou databázi.

Např.: Pokud jste e-shop orientující se na módu, tak vlastníte seznam příjemců, ve kterém má každý úplně jiné potřeby.

Než pošlete znovu obecný e-mail na všechny kontakty, bude skvělé databázi rozdělit alespoň na tři seznamy: dámská, pánská a dětská móda. Nebo můžete segmentovat na úrovni produktů: trička, kalhoty, boty apod. V nejlepším možném případě jděte rovnou do kombinace obojího (např.: Ženy, které chtějí boty).

Díky segmentaci budete rozesílat co nejvíce relevantní obsah, což vás dovede k získání spokojených odběratelů, kteří se neodhlašují a rádi otevírají vaše e-maily (a samozřejmě nakupují).

 

Získejte zpětnou vazbu

Lidé se na internetu rádi dělí o své názory. Zvažte proto možnost využití formuláře pro zpětnou vazbu na vašich webových stránkách, ve kterém se zákazníků zeptáte na jejich potřeby a preference.

Formuláře mohou na uživatele vyskakovat např. pop-upem. Na konci formuláře požádejte účastníky o jejich e-mail a nabídněte jim možnost přihlásit se k odběru vašich novinek. Získáte tak cenné informace o návštěvnících webu a zároveň jejich e-mailovou adresu, na kterou jim můžete v budoucnosti kdykoliv napsat.

 

Přeji hodně štěstí a sil s další e-mailovou kampaní :)

databáze | e-mail | e-mailová databáze | newsletter

Získejte ještě více znalostí:

Symboly a emojis v předmětu e-mailu

Díky emojis jsou e-mailové předměty daleko výraznější než kdykoli předtím. Vyjádřit nebo graficky akcentovat lze pomocí nich téměř jakýkoliv předmět. Emojis můžete použít na místo slov nebo rovnou k dokončování celých vět. Marketéři našli nový způsob jak dlouhodbě navýšit počet impresí u příjemců jejich sdělení. A imprese je v e-mail marketingu to nejdůležitější.

Kdy je nejlepší doba pro odeslání newsletteru?

Agentura Emailvision publikovala nový výzkum, ve kterém uvádí, že čas odesílky není tak podstatný, jak si mnozí z nás myslí. Dle jejich slov: „Ačkoliv se otevřenost (open rate) a proklikovost (click rate) e-mailů může lišit až o 10 % během dne, neznamená to automaticky, že výkon kampaně bude záviset především na čase odeslání.“

Jste připraveni na skvělý e-mail marketing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Jsem partner shoptetu