Jak tvořit newslettery na e-shopu

E-mailing patří mezi nejefektivnější online marketingové nástroje. Může vám přinést spoustu objednávek a lepší vztah se zákazníky. Podívejte se, jak na kvalitní newslettery.

Statistiky dlouhodobě tvrdí, že 80 % obratu generuje jen 20 % stálých zákazníků. A aby vám neutekli ke konkurenci, je potřeba s nimi budovat dlouhodobý vztah. Jedním ze způsobů je právě dobře napsaný newsletter. Navažte na něj i zákaznické výhody a bonusy.

Nebojte se toho. Plánujte e-mailingové kampaně, zkoušejte A/B testy a mějte o svých adresátech přehled. Jak na to? Pokud máte e-shop od Shoptetu, vyberte si z newsletterových nástrojů.

A teď k tomu, jak psát grandiózní newslettery!

Předmět e-mailu

Nejdůležitější je předmět

Je to první text, který příjemce newsletteru uvidí. Zkuste překvapit chytlavým sloganem nebo slovní hříčkou vystihující jeden konkrétní bonus obsahu vaší zprávy. Buďte originálnější než konkurence. Snadno můžete skončit ve spamu nebo v záplavě nudných e-mailů. Proto předmět nepodceňujte. Uživatelé vám budou věnovat přibližně 5 sekund pozornosti. Váš newsletter nesmí na první pohled připomínat reklamu. To by mohlo potenciálního kupujícího odradit.

Nekažte si dobrý začátek špatným titulkem

Kvalitní nadpis je základ. Bez něj budete ve zbytku mailu jen dohánět to, co jste mohli udělat na začátku. A jelikož je první dojem nejdůležitější, může se stát, že už vám čtenáři nic dohnat nedovolí. Klidně začněte zvoláním či nějakou neobvyklou hláškou, která nebude připomínat reklamu.

Co se týče délky, nadpis by měl být přesně tak dlouhý, aby řekl vše, co má.

Ve zkratce by měl titulek mít následující:

  • Benefity pro čtenáře – 5 zajímavých rad, tipy, návody, novinky, vyřešte…
  • Exkluzivitu pro skupinu – např. Nejčastější chyby novopečených maminek, apod.
  • Naléhavost – nejnovější poznatky, aktuální, nové…
  • Originalitu

Bez výstředností a rovnou k věci

Příliš mnoho vykřičníků působí dojmem amatérského řetězového e-mailu a zároveň snižuje doručitelnost newsletteru. Taky zapomeňte na kapitálky a verzálky. Křičet na čtenáře přes písemný projev vám nové zákazníky nepřivede. Zvýrazňujte výhradně důležité části textů a jen „tučným písmem“.

Nechoďte zbytečně moc dlouho kolem horké kaše. To nejdůležitější zmiňte hned v prvních dvou odstavcích, ať má čtenář jasno. Nezdržujte ho neužitečnými informacemi. Text udržte přehledný a čitelný. Poslouží například odrážky či číslování.

Personalizace a zpětná vazba

Pokud dnes zákazníka v e-mailingu oslovíte křestním jménem, už to nikoho nešokuje. Důležité je lidem posílat relevantní zprávy a nabídky. Nikdy potenciálním kupujícím neposílejte nabídky zboží, které si už koupili.

A jak si hlídat zpětnou vazbu u newsletterů? Hodnoťte, kolik zákazníků si newsletter skutečně otevře, proklikne se na web, odpoví na anketní otázku, kterou do newsletteru zabudujete, objedná si na základě kódu obsaženého v newsletteru apod.

Call to action - CTA - tlačítko

Kouzelné tlačítko, aneb Call-to-Action je nutností

Bez této části bude i sebelépe zpracovaný newsletter jednoduše k ničemu. Když už zaujmete čtenáře natolik, že dojde očima až na konec, musíte zajistit, aby se k tomu či onomu dostali. Zde potlačte kreativitu a zajistěte, ať je tlačítko/link/cokoliv dalšího dobře vidět.

Přečtěte si více o tom, jak psát newsletter.

Komentáře

Další užitečné tipy:

Jste připraveni na výdělečný e-mailing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Stříbrný partner shoptetu - Adam Kolek

Sdílejte tento článek

Podělte se o kvalitní obsah se svými přáteli