Vyberte stránku

Agentura Emailvision publikovala nový výzkum, ve kterém uvádí, že čas odesílky není tak podstatný, jak si mnozí z nás myslí. Dle jejich slov:

„Ačkoliv se otevřenost (open rate) a proklikovost (click rate) e-mailů může lišit až o 10 % během dne, neznamená to automaticky, že výkon kampaně bude záviset především na čase odeslání.“

Emailvision říká, že přední pozice e-mailu ve schránce není pro úspěch kampaně vůbec důležitá. Newsletter má stejně velkou šanci na otevření bez ohledu na to, jestliže je na prvním nebo až desátém místě.

Agentura věří především v to, že mnohem silnějšími faktory závisejícími na úspěchu e-mailové kampaně jsou především:

  • Předmět a jméno odesilatele
  • Relevantní obsah pro příjemce
  • Předchozí zkušenost s vašimi newslettery
  • Značka firmy a předchozí nákupní historie příjemce.

Já s tímto tvrzením souhlasím. Za nejhorší den pro odeslání obchodního newsletteru považuji Nový rok (31. Prosinec – 1. Ledna). Když porovnám výsledky kampaní mých klientů v tomto období, tak proklikovost z e-mailů na web si pohoršila v rozmezí 2.7 % až 6.6 % oproti běžným výsledkům.

To je minimální pokles, ve srovnání s kampaněmi, ve kterých nebylo např. zřetelně uvedené CTA (Výzva k akci) a zákazník nepochopil, co se po něm chce.

Jak najít nejlepší čas pro odeslání newsletteru?

Většina e-mail marketéru stanovuje obecně nejlepší čas pro odeslání jejich kampaní na základě předchozí zkušenosti a odborných článků. To rozhodně není správné jednání bez řádného výzkumu dat úspěšnosti předchozích rozesílek. Nejvhodnější čas pro odeslání e-mailů totiž bude u každého seznamu odběratelů jiný.

Uvedu příklad: Zatímco pondělí může být den, kdy e-maily otevírá nejvíce lidí v ČR, vaši odběratelé mohou být specifická skupina zákazníků, která svou e-mailovou schránku navštěvuje nejčastěji až ve čtvrtek odpoledne.

Nejlepší metoda stanovení ideálního času rozesílky je velmi jednoduchá: výzkum. Ve svém nástroji pro odesílání navštivte stránku Analytika / Reporty. Srovnejte výsledky jednotlivých kampaní a zjistěte ve které dny a hodiny je otevřelo, případně prokliklo nejvíce vašich odběratelů.

Příklad: Ženy nakupující parfémy nejraději otevírají e-maily v pondělí dopoledne, zatímco kulturisti nakupující výhradně sportovní výživu otevírají e-maily během víkendu na večer.

Můžete také rozposlat A/B test (To byste měli dělat téměř vždy, ale o tom si povíme až někdy příště). Vše co musíte udělat je, že pošlete úplně stejný newsletter na dvě skupiny odběratelů ve dva rozdílné časy. (např. jedna skupina příjemců dostane newsletter v pondělí ráno, ta druhá zase až večer.) Výsledky si porovnejte po dvou dnech. Díky tomu získáte docela dobrou představu, jak vaši odběratelé reagují na vaše e-maily.

Mimochodem, už jste slyšeli o chatbotech na facebook messengeru?

Další články které stojí za přečtení

Symboly a emojis v předmětu e-mailu

Díky emojis jsou e-mailové předměty daleko výraznější než kdykoli předtím. Vyjádřit nebo graficky akcentovat lze pomocí nich téměř jakýkoliv předmět. Emojis můžete použít na místo slov nebo rovnou k dokončování celých vět. Marketéři našli nový způsob jak dlouhodbě navýšit počet impresí u příjemců jejich sdělení. A imprese je v e-mail marketingu to nejdůležitější.

Jak rychle nasbírat e-mailovou databázi kontaktů?

Jako e-mail marketér snadno zklouznete k jediné činnosti = všechno vaše úsílí bude zaměřeno výhradně na vylepšování obsahu e-mailu k dokonalosti. Samozřejme to je velmi důležité, ale to jediné vám rozhodně nezaručí vytoužený úspěch. Musíte se věnovat i mnoha jiným náplním této práce.

Jste připraveni na skvělý e-mail marketing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Jsem partner shoptetu