Kdy je nejlepší doba pro odesílání newsletterů?

Agentura Emailvision publikovala nový výzkum, ve kterém uvádí, že čas odesílky není pro úspěch kampaně tak podstatný, jak si mnozí z nás myslí…

Výzkum agentury Emailvision uvádí, že pro úspěch kampaně není důležitá přední pozice e-mailu ve schránce. Newsletter má údajně stejně velkou šanci na otevření, jestliže se nachází na první, nebo až na desáté pozici.

Co je podle výzkumu této agentury mnohem zásadnější? Jsou to tyto faktory:

  • Předmět a jméno odesilatele
  • Relevantní obsah pro příjemce
  • Předchozí zkušenost s vašimi newslettery
  • Značka firmy a předchozí nákupní historie příjemce

Neodradil jsem vás dostatečně? Máte předchozí body dostatečně vyladěné? V tom případě se na to pokusíme přijít…

 

Jak najít nejlepší čas pro odeslání newsletteru?

Většina marketingových specialistů stanovuje obecně nejlepší čas pro odeslání kampaní na základě předchozích zkušeností u jiných klientů a také případně podle toho, co se dočetli v odborných článcích na internetu. To rozhodně není správná strategie.

Potřebná je řádná analýza dat. Bez ní nemá smysl nic stanovovat. Nejvhodnější čas pro odeslání e-mailů totiž bude u každého seznamu odběratelů jiný.

Uvedu příklad: Podle doporučení, které si přečtete v odborném článku na internetu zjistíte, že pondělí je den, kdy e-maily otevírá nejvíce lidí v ČR.

No jo, ale co když jsou vaši odběratelé specifická skupina zákazníků, která svou e-mailovou schránku navštěvuje nejčastěji až ve středu odpoledne? Přizpůsobte se jim!

Nejlepší metoda stanovení ideálního času rozesílky je velmi jednoduchá.

 

Udělejte si krátký výzkum:

Ve svém nástroji pro odesílání navštivte stránku Analytika/Reporty. Srovnejte výsledky jednotlivých kampaní a zjistěte, ve které dny a hodiny je otevřelo, případně prokliklo nejvíce vašich odběratelů.

 

Příklad z praxe:

Ženy nakupující parfémy nejraději otevírají newslettery v pondělí dopoledne, zatímco kulturisti nakupující výhradně sportovní výživu otevírají newslettery až ve čtvrtek v podvečer. Zajímavé, že?

 

Můžete také zkusit A/B test (Můj tip: Dělejte jej pravidelně, ale o tom si povíme až někdy příště). Vše, co musíte udělat je, že pošlete úplně stejný newsletter na dvě skupiny odběratelů ve dva rozdílné časy. (např. jedna skupina příjemců dostane newsletter v pondělí ráno, ta druhá zase až na večer.) Výsledky si porovnejte po dvou dnech. Díky tomu získáte docela dobrou představu, jak vaši odběratelé reagují na newslettery v různých časech. Dle výsledků stanovte ideální čas a tím se můžete nějakou dobu řídit.

 

Tak zkoušejte, co bude fungovat vám a zvyšujte úspěšnost vašich newsletterů!

Bylo vám vše jasné? Pokud ne a máte jakékoliv dotazy, klidně se ozvěte. Rád s vámi vše zkonzultuji. Tady je můj e-mail: info@adamkolek.cz.

Mimochodem, už jste četli o chatbotech na Facebook Messengeru?

Komentáře

Další užitečné tipy:

Jak správně zapsat pre-header v hlavičce newsletteru

Jak správně zapsat pre-header v hlavičce newsletteru

Adresa odesílatele, předmět e-mailu a pre-header. Tři nejdůležitější indikátory, které umí přimět příjemce zprávy k jejímu otevření. Dnes se zaměříme na opomíjený pre-header a poradíme vám, jak ho správně zapsat.

Topování kampaní na službě Email.cz

Topování kampaní na službě Email.cz

Seznam od minulého roku nabízí zajímavou možnost pro upřednostnění vašich kampaní na předních pozicích e-mailové schránky Seznamu. Funguje to jednoduše. Vámi rozeslané e-maily, které přijdou do složky Hromadné se budou celý týden zobrazovat na přední pozici.

Jste připraveni na výdělečný e-mailing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Stříbrný partner shoptetu - Adam Kolek