Vyberte stránku
Kdy je nejlepší doba pro odeslání newsletteru?

Agentura Emailvision publikovala nový výzkum, ve kterém uvádí, že čas odesílky není pro úspěch kampaně tak podstatný, jak si mnozí z nás myslí.

Výzkum agentury Emailvision uvádí, že pro úspěch kampaně není důležitá přední pozice e-mailu ve schránce. Newsletter má údajně stejně velkou šanci na otevření, jestliže se nachází na první, nebo až na desáté pozici.

Co je podle výzkumu této agentury mnohem zásadnější? Jsou to tyto faktory:

  • Předmět a jméno odesilatele
  • Relevantní obsah pro příjemce
  • Předchozí zkušenost s vašimi newslettery
  • Značka firmy a předchozí nákupní historie příjemce

Neodradil jsem vás dostatečně? Máte předchozí body dostatečně vyladěné? V tom případě se na to pokusíme přijít…

 

Jak najít nejlepší čas pro odeslání newsletteru?

Většina marketingových specialistů stanovuje obecně nejlepší čas pro odeslání kampaní na základě předchozích zkušeností u jiných klientů a také případně podle toho, co se dočetli v odborných článcích na internetu. To rozhodně není správná strategie.

Potřebná je řádná analýza dat. Bez ní nemá smysl nic stanovovat. Nejvhodnější čas pro odeslání e-mailů totiž bude u každého seznamu odběratelů jiný.

Uvedu příklad: Podle doporučení, které si přečtete v odborném článku na internetu zjistíte, že pondělí je den, kdy e-maily otevírá nejvíce lidí v ČR.

No jo, ale co když jsou vaši odběratelé specifická skupina zákazníků, která svou e-mailovou schránku navštěvuje nejčastěji až ve středu odpoledne? Přizpůsobte se jim!

Nejlepší metoda stanovení ideálního času rozesílky je velmi jednoduchá.

 

Udělejte si krátký výzkum:

Ve svém nástroji pro odesílání navštivte stránku Analytika/Reporty. Srovnejte výsledky jednotlivých kampaní a zjistěte, ve které dny a hodiny je otevřelo, případně prokliklo nejvíce vašich odběratelů.

 

Příklad z praxe:

Ženy nakupující parfémy nejraději otevírají newslettery v pondělí dopoledne, zatímco kulturisti nakupující výhradně sportovní výživu otevírají newslettery až ve čtvrtek v podvečer. Zajímavé, že?

 

Můžete také zkusit A/B test (Můj tip: Dělejte jej pravidelně, ale o tom si povíme až někdy příště). Vše, co musíte udělat je, že pošlete úplně stejný newsletter na dvě skupiny odběratelů ve dva rozdílné časy. (např. jedna skupina příjemců dostane newsletter v pondělí ráno, ta druhá zase až na večer.) Výsledky si porovnejte po dvou dnech. Díky tomu získáte docela dobrou představu, jak vaši odběratelé reagují na newslettery v různých časech. Dle výsledků stanovte ideální čas a tím se můžete nějakou dobu řídit.

 

Tak zkoušejte, co bude fungovat vám a zvyšujte úspěšnost vašich newsletterů!

čas rozesílky | e-mail | newsletter

Získejte ještě více znalostí:

Symboly a emojis v předmětu e-mailu

Díky emojis jsou e-mailové předměty daleko výraznější než kdykoli předtím. Vyjádřit nebo graficky akcentovat lze pomocí nich téměř jakýkoliv předmět. Emojis můžete použít na místo slov nebo rovnou k dokončování celých vět. Marketéři našli nový způsob jak dlouhodbě navýšit počet impresí u příjemců jejich sdělení. A imprese je v e-mail marketingu to nejdůležitější.

Jak rychle nasbírat e-mailovou databázi kontaktů?

Jako e-mail marketér snadno zklouznete k jediné činnosti = všechno vaše úsílí bude zaměřeno výhradně na vylepšování obsahu e-mailu k dokonalosti. Samozřejme to je velmi důležité, ale to jediné vám rozhodně nezaručí vytoužený úspěch. Musíte se věnovat i mnoha jiným náplním této práce.

Jste připraveni na skvělý e-mail marketing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Jsem partner shoptetu