Tip: Ochraňte reputaci své domény pro lepší doručitelnost newsletteru

Začněte ověřovat e-mailové adresy dříve než na ně poprvé odešlete newsletter – zachováte si tak doručitelnost a vámi odeslané e-maily nebudou padat do spamu.

Začínáte s e-mail marketingem a už máte vlastní databázi kontaktů, kterou pečlivě sbíráte pár měsíců nebo dokonce několik let? Potom je nezbytné před prvním odesláním newsletteru provést kontrolu platnosti těchto kontaktů.

Výrazně tak snížíte riziko tzv. odražení = nedoručení e-mailu, které má negativní vliv na reputaci domény a vede ke snížení doručitelnost vašich e-mailů.

Strategicky je proto výhodnější raději na začátku vymazat pár kontaktů, než později přestat doručovat na celou databázi kontaktů.

Kontrola e-mailové adresy
Jednorázová kontrola celé databáze kontaktů je užitečná

Prověřte celou databázi a odhlaste všechny „Undeliverable“ kontakty, to jsou adresy, které neexistují nebo obsahují překlep (např. hanka@seynam.cz).

Report kontroly

▲ Report jednorázové kontroly s výsledky.

Automatizujte proces hned na začátku

Následně celý proces zautomatizujte u každého nového kontaktu úpravou webového formuláře, přes který kontakt získáváte. Stačí do něj vložit sledovací script, který ověří platnost adresy již během jejího zadávání adresy do pole vašeho formuláře. Velkou výhodou je, že můžete uživatele okamžitě upozornit pokud bude jím zadaná adresa obsahovat překlep.

Tím zvýšíte šanci na získání hodnotného kontaktu, který můžete proměnit v zákazníka na místo nedoručitelné adresy v databázi, která vám bude jen zbytečně snižovat celkovou doručitelnost.

Automatizace ověření e-mailové adresy

▲ Script na formuláři, který ověřuje platnost zadané adresy

Integrujte s vaším oblíbeným e-mailovým nástrojem a CRM

Pokud získáváte e-mailové adresy z více kanálů najednou, tak je výhodnější nástroj na ověření e-mailových adres propojit rovnou i s e-mailovým nástrojem nebo CRM. 

I to je totiž možné. Je to snadné, rychle nastavitelné, cenově výhodné a investované prostředky se vám z dlouhodobého pohledu několikanásobně vrátí.

e-mailové nástroje a CRM

Jaký nástroj na ověření vybrat?

Odpověď je jednoznačná. Nejlepší, tedy cenově nejvýhodnější a uživatelsky nejoblíbenější, je služba TheChecker viz.: oblíbený žebříček nástrojů G2.

Pokud se registrujete přes tento odkaz, tak navíc získáte 30 % extra kreditů k vaší první objednávce zdarma. A to se vyplatí!

Pomohl vám můj tip? Bylo vám vše dostatečně jasné? Pokud ne a máte jakékoliv dotazy, klidně se ozvěte. Kdybyste chtěli pomoci s pročištěním databáze o rizikové kontakty, tak se mi ozvěte. Rád s vámi vše zkonzultuji. Tady je můj e-mail: info@adamkolek.cz

Komentáře

Další užitečné tipy:

Jak tvořit newslettery na e-shopu

Jak tvořit newslettery na e-shopu

Pravidelný newsletter vám může přinést spoustu objednávek a lepší vztah se zákazníky. Podívejte se, jak na kvalitní newslettery…

Jste připraveni na výdělečný e-mailing?

Pojďte do toho společně se mnou!

Stříbrný partner shoptetu - Adam Kolek

Sdílejte tento článek

Podělte se o kvalitní obsah se svými přáteli